loading...

طراحی سایت

بازدید : 12
سه شنبه 18 بهمن 1401 زمان : 15:13


اینترنت‌ وبسایت استاتیک یک کدام از اصلی‌ترین گونه های اینترنت‌ وب سایت میباشد که با گویش HTML و CSS و سوای رمزنگاری سفارشی و پویا ساخته میشود. این نوع وب سایت به اپ‌ نویسی سمت سرور (server side) نیازی ندارد. سایت استاتیک یک کمپانی با داده ها دو تا 3 برگه‌ای و سوای هیچ‌سیرتکامل قابلیت تعامل را درواقع می‌اقتدار به‌تیتر طراحی سایت در مشهد یک اینترنت‌ تارنما اثبات فقط برای معرفی در حیث گرفت. ولی این به معنای غیرقابل‌دستکاری بودن داده ها شیت وجود ندارد. تنها نکته قابل توجه درین میباشد که برای هر توشه ویرایش صفحات این اینترنت‌ سایت به یاری یک برنامه‌نویس نیاز خواهید داشت.
هر ورقه از اینترنت‌ وب سایت به‌تیتر فایل‌های جدا‌ای از رمزنگاری‌های HTML و CSS ذخیره‌گردیده‌اند و هیچ‌سیرتکامل تعاملی به‌غیراز ارتباطات، تصاویر و گرافیک ندارند. به لهجه معمولی‌خیس، محتوا در‌این اینترنت‌ تارنما‌ها فارغ از تغییر می ماند؛ مگر اینکه از کد منبع تغییر تحول نماید. تغییرات در هر صفحه نیز به بازنویسی فولدر ویژه خویش نیاز دارااست.طراحی سایت
ساخت یک وب سایت استاتیک بسیار ارزان‌خیس از تشکیل داد یک تارنما دینامیک میباشد؛ اما هزینه گسترش و حفاظت آن این‌طور وجود ندارد. درواقع شما در‌حالتی که به اپلیکیشن‌ نویسی تسلطی نداشته باشید، برای هر توشه ویرایش باید هزینه‌ای مشخص و معلوم را به یک نرم افزار‌نویس پرداخت نمائید. به این‌ترتیب، تلاش اینترنت‌ وب سایت ذیل است و هزینه‌های متعددی را در آینده برای شما ایجاد می‌نماید.
اینترنت‌ تارنما دینامیک چیست؟
اینترنت‌ وب سایت دینامیک به عبارتی‌طور که از نامش پیداست، دارنده صفحاتی پویا است که با تغییر و تحول مداوم محتوا یار می باشد. این نوع اینترنت‌ وب سایت‌ها برای راه اندازی و بسط کسب‌وکارها کاربردی‌خیس می‌باشند و یوزرها میتوانند با آنان تعامل داشته باشند. اینترنت‌وب سایت‌های دینامیک به چیزی بیشتر از نرم افزار‌ نویسی سمت مشتری نیاز دارا هستند. این تارنما‌ها با گویش‌های نرم‌افزار‌ نویسی سمت سرور مانند JSP، JavaScript، asp، Coldfusion و php نوشته می شوند.
وقتی‌که به یک صفحه اینترنت دسترسی پیدا میکنید، کد روی سرور تجزیه می شود و شیت HTML نتیجه ها در مرورگر اینترنت‌ وب سایت گیرنده اکران داده می گردد. نرم‌افزار‌نویسان این سایت‌ها از ترکیبی از زبان‌های اپلیکیشن‌ نویسی سمت سرور و سمت مشتری برای ساخت و ساز محتوای پویا به کار گیری می‌نمایند. وب سایت‌های تجارت الکترونیک و وبسایت‌های رسانه‌های اجتماعی دو مثال بلندتر اینترنت‌وب سایت‌های دینامیک میباشند.
تفاوت محتوا اینترنت‌ تارنما دینامیک و استاتیک
وب سایت‌های استاتیک مهم‌ترین نوع اینترنت‌تارنما‌هایی هستند که کد نویسی و دیتابیس ندارند و به‌تیتر شل‌ترین آن ها برای ساخت و ساز کردن یک تارنما ایستا شناخته می گردند. این در حالی است که تارنما‌های دینامیک قدرتمند به اکران محتواهای گوناگون از یک کد منبع شبیه میباشند. بدین ترتیب، پویاتر و بغرنج‌خیس می باشند. در وب سایت‌های استاتیک، محتوا سوای نیاز به تغییر یا این که پردازش به مخاطب تحویل و اکران داده می گردد؛ چون سرور، پوشه HTML یکسانی را دقیقاً به عبارتی‌طور که ذخیره‌شده است به هر استفاده کننده آرم میدهد.
با اعتنا به اینکه محتواها اثبات می باشند و در صفحه های یکسان باقی می مانند؛ سازنده محتوا می بایست از HTML برای استحضار‌رسانی محتوای تارنما از داده ها جامعی استفاده نماید. این می تواند معرفی و بیوگرافی یک فرد، مارک، کمپانی یا این که... باشد. در اینترنت‌تارنما‌های دینامیک، محتوا ممکن می باشد تغییر و تحول نماید. به‌روزرسانی یا این که ویرایش محتوای این نوع سایت‌ها حتی برای اشخاص غیر فنی و بدون علم کد نویسی نیز معمولی میباشد. درین نوع وبسایت‌ها، محتواهای مختلف برای بازدیدکنندگان مختلف آرم داده می گردد.
تفاوت انعطاف‌پذیری (CMS) در وبسایت‌های استاتیک و دینامیک
انعطاف‌پذیری یا این که CMS به معنای قابلیت و امکان توسعه و به‌روزرسانی تارنما میباشد و یک تارنما انعطاف‌پذیر مدام قابلیت و امکان بسط و به‌روزرسانی داراست. در اینترنت‌سایت‌های استاتیک، هر ورقه باید به‌شکل جداگانه بازنویسی و به‌روزرسانی گردد تا طرح‌بندی با محتوای گوناگون هم خوانی داشته باشد. این امر منجر می شود طراح اینترنت بتواند جلوه‌های ویژه‌ای را در صفحه های متعدد وب سایت قرار دهد. به این‌ترتیب، می‌قدرت انعطاف‌پذیری بالایی برای اینترنت‌وبسایت‌های استاتیک در نظر گرفت که ازجمله مزایای آنها به حساب می آید. در وبسایت استاتیک، پیاده سازی هر کاغذ به‌دلخواه یوزرها می‌تواند منحصربه‌فرد باشد و انعطاف‌پذیری و سازش بیشتری به آن ببخشد.
این در حالی است که سایت‌های دینامیک مورد‌های کمتری راجع به انعطاف‌پذیری ارائه می دهند؛ چون تک تک فرایند ارائه ادغام منحصربه‌فرد محتوای پویا و خصوصیت‌های تعاملی با هر برگه، به یک سرور سطح بالا و یک سیستم مدیر محتوای پویا نیاز دارااست. اینترنت‌ وب سایت دینامیک تیم‌ای از صفحات اینترنت پویا میباشد که محتوای آنان به‌شکل مداوم تغییر می‌نماید. این اینترنت‌ سایت به محتوای مقر داده یا این که سیستم رئیس محتوا (CMS) دسترسی دارد. به این ترتیب، هنگام تغییر و تحول یا این که به‌روزرسانی محتوای مقر داده، محتوای اینترنت‌ تارنما نیز عوض شده و به‌روزرسانی میشود.
مقایسه فنی اینترنت‌وبسایت‌های دینامیک و استاتیک
ازنظر فنی نیز اینترنت‌سایت‌های استاتیک به طور کاملً ایستا و دربردارنده محتوای اثبات می‌باشند که هر ورقه از آن، با لهجه اپ‌ نویسی بی آلایش HTML نوشته‌گردیده است و قابلیت تعامل با آن به‌جز از روش ارتباطات نیست. به‌این‌ترتیب، یوزرها می‌توانند آن را بخوانند و با استفاده از لینک و پیوند‌های پوست گردیده در برگه، به شیت دیگری منتقل شوند. داده ها اکران داده‌گردیده در‌این اینترنت‌ وبسایت برای کل یوزرها یکسان میباشند. بااین‌فعلا، اینترنت‌سایت‌های دینامیک ازنظر فنی نیز با گونه های استاتیک گوناگون میباشند. بر روی این اینترنت‌ وب سایت‌ها می‌توان رئیس انجام کرد. به‌این شکل که طراح با به کارگیری از اسکریپت‌های سمت مشتری برای تشکیل داد یک طراحی صفحه پویا و از دیسکریپت سمت سرور به‌منظور رئیس روی داد، در دست گرفتن اقدامات و... به‌شکل ترکیبی بهره می گیرند.
به عبارتی‌طور که ذکر شد، سایت دینامیک از دو لهجه نرم‌افزار‌ نویسی سمت مشتری و سمت سرور برای ساخت محتوای پویا به کار گیری می‌نماید. دیسکریپت سمت مشتری مبنی بر ورودی کاربر محتوا را در رایانه مشتری ایجاد می‌نماید. مرورگر اینترنت، کاغذ را از سرور بارگیری می‌نماید و کد درون برگه را برای ارائه داده ها به استفاده کننده پردازش می‌نماید. در اسکریپت سمت سرور، اپ روی سرور اعمال میگردد و پردازش در سرور به نقطه پايان می‌رسد. درنهایت، صفحه ها ساده برای کاربر ارسال می شوند.
خصوصیت‌های اینترنت‌ وب سایت استاتیک
اینترنت‌تارنما‌های استاتیک از خصوصیت‌ها و مزایایی برخوردارند که به‌طورکلی مشمول موارد ذیل می‌باشند:
امنیت
از‌آنجا که هیچ شخص میانی (یعنی دیتابیس)در آن نیست، احتمال تزریق کد برای یک اینترنت‌ سایت استاتیک کاهی می‌یابد. برای میزبانی اینترنت‌ وبسایت نیازی به اضافه کردن افزونه (Plug-in) و ابزارهای قابل انعطاف‌افزاری پویا وجود ندارد. بدین‌ترتیب، امنیت تارنما‌های استاتیک را می‌قدرت در سطح بالایی دانست.
امکان اعتماد یا این که پایایی (Reliability)
گاهی اوقات هنگام استعمال از اینترنت، پیامی بر اساس «اتصال برقرار نشد» اخذ می کنید که در مرتبه اولیه، به جهت خطای دیتابیس شکل می دهد. این در حالی میباشد که اینترنت‌سایت‌های استاتیک از دیتابیس به کار گیری نمی کنند. به این ترتیب، خطایی چهره نخواهد داد.
سرعت
به عبارتی‌طور ک ذکر شد، در سایت استاتیک هیچ شخص میانی نیست و دیتابیس از دربین برداشته‌شده است. نبود دیتابیس میتواند به یک مزیت برای سایت تبدیل‌گردیده و زمان بار گذاری آن را کم کند. بدین ترتیب، سرعت نیز ارتقا پیدا می‌نماید.
هاستینگ و هزینه
اینترنت‌سایت‌های استاتیک معمولاً دارنده فایل‌های HTML اصلی و اول می باشند که نیاز به فضای کمتری دارا هستند. درنتیجه، هزینه مرتبط با هاستینگ آن ها نسبتاً ارزان‌خیس می‌باشد. با شایسته ترین هاست ها آشنا گردید.
مقیاس‌پذیری یا این که پیشرفت‌پذیری (Scalability)
زمانی‌که یک اینترنت‌ وب سایت زنده و فعال میباشد، مدیر ترافیک انبوه در یک اینترنت‌ وب سایت دینامیک ممکن میباشد به یک مراحل مشقت بار تبدیل گردد. این اینترنت‌ وب سایت به کد عظیمی نیاز داراست که در دیتابیس اجرا در بیاید. این در حالی میباشد که اینترنت‌ وب سایت استاتیک با پوشه‌های HTML را به‌راحتی و صرفا با ارتقا پهنای باند می‌توان توسعه و گسترش‌پذیر (Scalable) کرد.
خصوصیت‌های اینترنت‌ وب سایت دینامیک
اینترنت‌ وبسایت دینامیک نیز از خصوصیت‌ها و مزایایی شامل است که بسیاری از استخراج‌وکارها و اشخاص را به بهره‌گیری از آن ترغیب می‌نماید. این خصوصیت‌ها به‌طورکلی مشتمل بر موارد تحت می‌باشند:
در اختیار گرفتن بهبودیافته (Improved Control)
در اینترنت‌وبسایت‌های استاتیک، فقط نرم‌افزار‌نویس بضاعت انجام تغییرات و به‌روزرسانی صفحه های و مجموع اینترنت‌ وب سایت را داراست. این در حالی هست که هر شخص فارغ از علم تخصصی و مهارت کد نویسی می‌تواند به ساخت و ساز محتوا و به‌روزرسانی صفحات وب سایت دینامیک بپردازد. بدین‌ترتیب، در وب سایت دینامیک در اختیار گرفتن کامل بر محتوا و همت اینترنت‌ تارنما وجود داراست.
بهینه سازی (سئو) خوب
یکی‌از مهمترین مشخصه‌های هر سایت پیاده سازی‌گردیده، seo آن است که به ارتقا صفحات و ورود به کاغذ نخستین نتیجه ها کاوش در مرورگر امداد می‌نماید. به جهت بهبود خصوصیت‌ها در تارنما دینامیک، می‌قدرت باصرفه‌ سازی موتور کاوش و سئو تارنما را بهبود اعطا کرد.
در اختیار گرفتن بیشتر بر داده‌ها
در وب سایت دینامیک برخلاف گونه های استاتیک، مورد‌های بیشتری برای تصویب داده ها یوزرها و در اختیار گرفتن ناوبری اینترنت‌ وبسایت (Website Navigation) شامل تکان، کلیک، اسکرول بازدیدکنندگان و خزنده‌ها در صفحه ها اینترنت وجود دارا هستند.
نرخ تبدیل فراتر (Conversion Rate)
به عبارتی‌طور که ذکر شد، seo این وبسایت‌ها خوب از اشکال استاتیک میباشد. بنابراین، قابلیت و امکان ورود به برگه در آغاز کاوش در مرورگر و چشم شدن آن توسط بازدیدکنندگان ارتقاء پیدا می‌نماید. بدین‌ترتیب، اینترنت‌ تارنما دینامیک بهتر می‌تواند دقت بینندگان را به خویش جلب نماید. هرچه صفحات اینترنت‌ وب سایت بیشتر چشم شوند، نرخ تبدیل و تعامل یوزرها نیز ارتقا پیدا می‌نماید. این در حالی میباشد که اینترنت‌سایت‌های استاتیک اساساً امکان تعامل را در دست بازدیدکنندگان خویش قرار نمی‌دهند.
خصوصیت‌های بهبودیافته
در اختیار گرفتن و مدیر اینترنت‌وب سایت، اضافه کردن یا این که ویرایش محتوا، قابلیت‌ها و خصوصیت‌های برگه در سایت‌های دینامیک بهبود چشمگیری نسبت به گونه های استاتیک پیداکرده‌اند.
مقایسه کلی وبسایت‌های استاتیک و دینامیک
به‌طورکلی، گویش‌های اپلیکیشن‌ نویسی درین دو اینترنت‌ سایت متفاوت است و همین امر بر روند تشکیل داد محتوا، توسعه و گسترش و به‌روزرسانی صفحه ها اینترنت‌ وب سایت نیز تأثیر می‌گذارد. هزینه ایجاد کرد اینترنت‌تارنما‌های دینامیک بیشتر میباشد؛ ولی برای به‌روزرسانی به پناه نیاز ندارد و یک شخص معمولی سوای علم تخصصی نیز می تواند آن را به‌روزرسانی نماید. به این ترتیب، هزینه دیگری به‌جز هزینه ایجاد کرد اینترنت‌ تارنما را بر شما اجبار نمی‌نماید. در صفحات اینترنت استاتیک، محتواها مانند متن، تصویر و ویدئو یکسان می‌باشد. درحالی‌که محتوای برگه اینترنت در اینترنت‌ سایت دینامیک تغییر تحول می‌نماید. بازنویسی محتوای کاغذ اینترنت در وبسایت استاتیک دشوار میباشد؛ البته در اینترنت دینامیک اجرا این عمل نسبتاً راحت‌خیس میباشد.
به‌طور خلاصه، وب سایت‌های استاتیک به‌سرعت توسعه و گسترش می یابند و مقرون‌به‌صرفه می باشند. درحالی‌که اینترنت‌وب سایت‌های پویا خصوصیت‌های تعاملی بیشتری ارائه می‌دهند که قادر است تعامل یوزرها را بهبود ببخشد. درین نوشته ی علمی از خصوصیت‌ها، مزایا و معایب هردو اینترنت‌ سایت کلام کردیم که می توانید با مراجعه با آن ها تصمیم بگیرید که منفعت‌گیری از کدام اینترنت‌ تارنما برای شما بهتر خواهد بود.
تصمیم آخری راجع‌به اینکه کدام اینترنت‌ سایت برای کسب و کار شما خوب است، بسته به نوع استحصال‌وکار و تعداد مشتریان شما متفاوت خواهد بود. شما می توانید طراحی وب دینامیک یا این که استاتیک خویش را به کمپانی طراحی سایت ایده پویا و تیم کارشناس و خلاق آن بسپارید. همینطور می توانید از سرویس ها پیاده سازی لوگو، پیاده سازی کارتن‌های زیر اینترنت، طراحی وب با پوسته مهیا و... اجرا‌گردیده بوسیله دسته ماهر ایده پویا منفعت بگیرید.


اینترنت‌ وبسایت استاتیک یک کدام از اصلی‌ترین گونه های اینترنت‌ وب سایت میباشد که با گویش HTML و CSS و سوای رمزنگاری سفارشی و پویا ساخته میشود. این نوع وب سایت به اپ‌ نویسی سمت سرور (server side) نیازی ندارد. سایت استاتیک یک کمپانی با داده ها دو تا 3 برگه‌ای و سوای هیچ‌سیرتکامل قابلیت تعامل را درواقع می‌اقتدار به‌تیتر طراحی سایت در مشهد یک اینترنت‌ تارنما اثبات فقط برای معرفی در حیث گرفت. ولی این به معنای غیرقابل‌دستکاری بودن داده ها شیت وجود ندارد. تنها نکته قابل توجه درین میباشد که برای هر توشه ویرایش صفحات این اینترنت‌ سایت به یاری یک برنامه‌نویس نیاز خواهید داشت.
هر ورقه از اینترنت‌ وب سایت به‌تیتر فایل‌های جدا‌ای از رمزنگاری‌های HTML و CSS ذخیره‌گردیده‌اند و هیچ‌سیرتکامل تعاملی به‌غیراز ارتباطات، تصاویر و گرافیک ندارند. به لهجه معمولی‌خیس، محتوا در‌این اینترنت‌ تارنما‌ها فارغ از تغییر می ماند؛ مگر اینکه از کد منبع تغییر تحول نماید. تغییرات در هر صفحه نیز به بازنویسی فولدر ویژه خویش نیاز دارااست.طراحی سایت
ساخت یک وب سایت استاتیک بسیار ارزان‌خیس از تشکیل داد یک تارنما دینامیک میباشد؛ اما هزینه گسترش و حفاظت آن این‌طور وجود ندارد. درواقع شما در‌حالتی که به اپلیکیشن‌ نویسی تسلطی نداشته باشید، برای هر توشه ویرایش باید هزینه‌ای مشخص و معلوم را به یک نرم افزار‌نویس پرداخت نمائید. به این‌ترتیب، تلاش اینترنت‌ وب سایت ذیل است و هزینه‌های متعددی را در آینده برای شما ایجاد می‌نماید.
اینترنت‌ تارنما دینامیک چیست؟
اینترنت‌ وب سایت دینامیک به عبارتی‌طور که از نامش پیداست، دارنده صفحاتی پویا است که با تغییر و تحول مداوم محتوا یار می باشد. این نوع اینترنت‌ وب سایت‌ها برای راه اندازی و بسط کسب‌وکارها کاربردی‌خیس می‌باشند و یوزرها میتوانند با آنان تعامل داشته باشند. اینترنت‌وب سایت‌های دینامیک به چیزی بیشتر از نرم افزار‌ نویسی سمت مشتری نیاز دارا هستند. این تارنما‌ها با گویش‌های نرم‌افزار‌ نویسی سمت سرور مانند JSP، JavaScript، asp، Coldfusion و php نوشته می شوند.
وقتی‌که به یک صفحه اینترنت دسترسی پیدا میکنید، کد روی سرور تجزیه می شود و شیت HTML نتیجه ها در مرورگر اینترنت‌ وب سایت گیرنده اکران داده می گردد. نرم‌افزار‌نویسان این سایت‌ها از ترکیبی از زبان‌های اپلیکیشن‌ نویسی سمت سرور و سمت مشتری برای ساخت و ساز محتوای پویا به کار گیری می‌نمایند. وب سایت‌های تجارت الکترونیک و وبسایت‌های رسانه‌های اجتماعی دو مثال بلندتر اینترنت‌وب سایت‌های دینامیک میباشند.
تفاوت محتوا اینترنت‌ تارنما دینامیک و استاتیک
وب سایت‌های استاتیک مهم‌ترین نوع اینترنت‌تارنما‌هایی هستند که کد نویسی و دیتابیس ندارند و به‌تیتر شل‌ترین آن ها برای ساخت و ساز کردن یک تارنما ایستا شناخته می گردند. این در حالی است که تارنما‌های دینامیک قدرتمند به اکران محتواهای گوناگون از یک کد منبع شبیه میباشند. بدین ترتیب، پویاتر و بغرنج‌خیس می باشند. در وب سایت‌های استاتیک، محتوا سوای نیاز به تغییر یا این که پردازش به مخاطب تحویل و اکران داده می گردد؛ چون سرور، پوشه HTML یکسانی را دقیقاً به عبارتی‌طور که ذخیره‌شده است به هر استفاده کننده آرم میدهد.
با اعتنا به اینکه محتواها اثبات می باشند و در صفحه های یکسان باقی می مانند؛ سازنده محتوا می بایست از HTML برای استحضار‌رسانی محتوای تارنما از داده ها جامعی استفاده نماید. این می تواند معرفی و بیوگرافی یک فرد، مارک، کمپانی یا این که... باشد. در اینترنت‌تارنما‌های دینامیک، محتوا ممکن می باشد تغییر و تحول نماید. به‌روزرسانی یا این که ویرایش محتوای این نوع سایت‌ها حتی برای اشخاص غیر فنی و بدون علم کد نویسی نیز معمولی میباشد. درین نوع وبسایت‌ها، محتواهای مختلف برای بازدیدکنندگان مختلف آرم داده می گردد.
تفاوت انعطاف‌پذیری (CMS) در وبسایت‌های استاتیک و دینامیک
انعطاف‌پذیری یا این که CMS به معنای قابلیت و امکان توسعه و به‌روزرسانی تارنما میباشد و یک تارنما انعطاف‌پذیر مدام قابلیت و امکان بسط و به‌روزرسانی داراست. در اینترنت‌سایت‌های استاتیک، هر ورقه باید به‌شکل جداگانه بازنویسی و به‌روزرسانی گردد تا طرح‌بندی با محتوای گوناگون هم خوانی داشته باشد. این امر منجر می شود طراح اینترنت بتواند جلوه‌های ویژه‌ای را در صفحه های متعدد وب سایت قرار دهد. به این‌ترتیب، می‌قدرت انعطاف‌پذیری بالایی برای اینترنت‌وبسایت‌های استاتیک در نظر گرفت که ازجمله مزایای آنها به حساب می آید. در وبسایت استاتیک، پیاده سازی هر کاغذ به‌دلخواه یوزرها می‌تواند منحصربه‌فرد باشد و انعطاف‌پذیری و سازش بیشتری به آن ببخشد.
این در حالی است که سایت‌های دینامیک مورد‌های کمتری راجع به انعطاف‌پذیری ارائه می دهند؛ چون تک تک فرایند ارائه ادغام منحصربه‌فرد محتوای پویا و خصوصیت‌های تعاملی با هر برگه، به یک سرور سطح بالا و یک سیستم مدیر محتوای پویا نیاز دارااست. اینترنت‌ وب سایت دینامیک تیم‌ای از صفحات اینترنت پویا میباشد که محتوای آنان به‌شکل مداوم تغییر می‌نماید. این اینترنت‌ سایت به محتوای مقر داده یا این که سیستم رئیس محتوا (CMS) دسترسی دارد. به این ترتیب، هنگام تغییر و تحول یا این که به‌روزرسانی محتوای مقر داده، محتوای اینترنت‌ تارنما نیز عوض شده و به‌روزرسانی میشود.
مقایسه فنی اینترنت‌وبسایت‌های دینامیک و استاتیک
ازنظر فنی نیز اینترنت‌سایت‌های استاتیک به طور کاملً ایستا و دربردارنده محتوای اثبات می‌باشند که هر ورقه از آن، با لهجه اپ‌ نویسی بی آلایش HTML نوشته‌گردیده است و قابلیت تعامل با آن به‌جز از روش ارتباطات نیست. به‌این‌ترتیب، یوزرها می‌توانند آن را بخوانند و با استفاده از لینک و پیوند‌های پوست گردیده در برگه، به شیت دیگری منتقل شوند. داده ها اکران داده‌گردیده در‌این اینترنت‌ وبسایت برای کل یوزرها یکسان میباشند. بااین‌فعلا، اینترنت‌سایت‌های دینامیک ازنظر فنی نیز با گونه های استاتیک گوناگون میباشند. بر روی این اینترنت‌ وب سایت‌ها می‌توان رئیس انجام کرد. به‌این شکل که طراح با به کارگیری از اسکریپت‌های سمت مشتری برای تشکیل داد یک طراحی صفحه پویا و از دیسکریپت سمت سرور به‌منظور رئیس روی داد، در دست گرفتن اقدامات و... به‌شکل ترکیبی بهره می گیرند.
به عبارتی‌طور که ذکر شد، سایت دینامیک از دو لهجه نرم‌افزار‌ نویسی سمت مشتری و سمت سرور برای ساخت محتوای پویا به کار گیری می‌نماید. دیسکریپت سمت مشتری مبنی بر ورودی کاربر محتوا را در رایانه مشتری ایجاد می‌نماید. مرورگر اینترنت، کاغذ را از سرور بارگیری می‌نماید و کد درون برگه را برای ارائه داده ها به استفاده کننده پردازش می‌نماید. در اسکریپت سمت سرور، اپ روی سرور اعمال میگردد و پردازش در سرور به نقطه پايان می‌رسد. درنهایت، صفحه ها ساده برای کاربر ارسال می شوند.
خصوصیت‌های اینترنت‌ وب سایت استاتیک
اینترنت‌تارنما‌های استاتیک از خصوصیت‌ها و مزایایی برخوردارند که به‌طورکلی مشمول موارد ذیل می‌باشند:
امنیت
از‌آنجا که هیچ شخص میانی (یعنی دیتابیس)در آن نیست، احتمال تزریق کد برای یک اینترنت‌ سایت استاتیک کاهی می‌یابد. برای میزبانی اینترنت‌ وبسایت نیازی به اضافه کردن افزونه (Plug-in) و ابزارهای قابل انعطاف‌افزاری پویا وجود ندارد. بدین‌ترتیب، امنیت تارنما‌های استاتیک را می‌قدرت در سطح بالایی دانست.
امکان اعتماد یا این که پایایی (Reliability)
گاهی اوقات هنگام استعمال از اینترنت، پیامی بر اساس «اتصال برقرار نشد» اخذ می کنید که در مرتبه اولیه، به جهت خطای دیتابیس شکل می دهد. این در حالی میباشد که اینترنت‌سایت‌های استاتیک از دیتابیس به کار گیری نمی کنند. به این ترتیب، خطایی چهره نخواهد داد.
سرعت
به عبارتی‌طور ک ذکر شد، در سایت استاتیک هیچ شخص میانی نیست و دیتابیس از دربین برداشته‌شده است. نبود دیتابیس میتواند به یک مزیت برای سایت تبدیل‌گردیده و زمان بار گذاری آن را کم کند. بدین ترتیب، سرعت نیز ارتقا پیدا می‌نماید.
هاستینگ و هزینه
اینترنت‌سایت‌های استاتیک معمولاً دارنده فایل‌های HTML اصلی و اول می باشند که نیاز به فضای کمتری دارا هستند. درنتیجه، هزینه مرتبط با هاستینگ آن ها نسبتاً ارزان‌خیس می‌باشد. با شایسته ترین هاست ها آشنا گردید.
مقیاس‌پذیری یا این که پیشرفت‌پذیری (Scalability)
زمانی‌که یک اینترنت‌ وب سایت زنده و فعال میباشد، مدیر ترافیک انبوه در یک اینترنت‌ وب سایت دینامیک ممکن میباشد به یک مراحل مشقت بار تبدیل گردد. این اینترنت‌ وب سایت به کد عظیمی نیاز داراست که در دیتابیس اجرا در بیاید. این در حالی میباشد که اینترنت‌ وب سایت استاتیک با پوشه‌های HTML را به‌راحتی و صرفا با ارتقا پهنای باند می‌توان توسعه و گسترش‌پذیر (Scalable) کرد.
خصوصیت‌های اینترنت‌ وب سایت دینامیک
اینترنت‌ وبسایت دینامیک نیز از خصوصیت‌ها و مزایایی شامل است که بسیاری از استخراج‌وکارها و اشخاص را به بهره‌گیری از آن ترغیب می‌نماید. این خصوصیت‌ها به‌طورکلی مشتمل بر موارد تحت می‌باشند:
در اختیار گرفتن بهبودیافته (Improved Control)
در اینترنت‌وبسایت‌های استاتیک، فقط نرم‌افزار‌نویس بضاعت انجام تغییرات و به‌روزرسانی صفحه های و مجموع اینترنت‌ وب سایت را داراست. این در حالی هست که هر شخص فارغ از علم تخصصی و مهارت کد نویسی می‌تواند به ساخت و ساز محتوا و به‌روزرسانی صفحات وب سایت دینامیک بپردازد. بدین‌ترتیب، در وب سایت دینامیک در اختیار گرفتن کامل بر محتوا و همت اینترنت‌ تارنما وجود داراست.
بهینه سازی (سئو) خوب
یکی‌از مهمترین مشخصه‌های هر سایت پیاده سازی‌گردیده، seo آن است که به ارتقا صفحات و ورود به کاغذ نخستین نتیجه ها کاوش در مرورگر امداد می‌نماید. به جهت بهبود خصوصیت‌ها در تارنما دینامیک، می‌قدرت باصرفه‌ سازی موتور کاوش و سئو تارنما را بهبود اعطا کرد.
در اختیار گرفتن بیشتر بر داده‌ها
در وب سایت دینامیک برخلاف گونه های استاتیک، مورد‌های بیشتری برای تصویب داده ها یوزرها و در اختیار گرفتن ناوبری اینترنت‌ وبسایت (Website Navigation) شامل تکان، کلیک، اسکرول بازدیدکنندگان و خزنده‌ها در صفحه ها اینترنت وجود دارا هستند.
نرخ تبدیل فراتر (Conversion Rate)
به عبارتی‌طور که ذکر شد، seo این وبسایت‌ها خوب از اشکال استاتیک میباشد. بنابراین، قابلیت و امکان ورود به برگه در آغاز کاوش در مرورگر و چشم شدن آن توسط بازدیدکنندگان ارتقاء پیدا می‌نماید. بدین‌ترتیب، اینترنت‌ تارنما دینامیک بهتر می‌تواند دقت بینندگان را به خویش جلب نماید. هرچه صفحات اینترنت‌ وب سایت بیشتر چشم شوند، نرخ تبدیل و تعامل یوزرها نیز ارتقا پیدا می‌نماید. این در حالی میباشد که اینترنت‌سایت‌های استاتیک اساساً امکان تعامل را در دست بازدیدکنندگان خویش قرار نمی‌دهند.
خصوصیت‌های بهبودیافته
در اختیار گرفتن و مدیر اینترنت‌وب سایت، اضافه کردن یا این که ویرایش محتوا، قابلیت‌ها و خصوصیت‌های برگه در سایت‌های دینامیک بهبود چشمگیری نسبت به گونه های استاتیک پیداکرده‌اند.
مقایسه کلی وبسایت‌های استاتیک و دینامیک
به‌طورکلی، گویش‌های اپلیکیشن‌ نویسی درین دو اینترنت‌ سایت متفاوت است و همین امر بر روند تشکیل داد محتوا، توسعه و گسترش و به‌روزرسانی صفحه ها اینترنت‌ وب سایت نیز تأثیر می‌گذارد. هزینه ایجاد کرد اینترنت‌تارنما‌های دینامیک بیشتر میباشد؛ ولی برای به‌روزرسانی به پناه نیاز ندارد و یک شخص معمولی سوای علم تخصصی نیز می تواند آن را به‌روزرسانی نماید. به این ترتیب، هزینه دیگری به‌جز هزینه ایجاد کرد اینترنت‌ تارنما را بر شما اجبار نمی‌نماید. در صفحات اینترنت استاتیک، محتواها مانند متن، تصویر و ویدئو یکسان می‌باشد. درحالی‌که محتوای برگه اینترنت در اینترنت‌ سایت دینامیک تغییر تحول می‌نماید. بازنویسی محتوای کاغذ اینترنت در وبسایت استاتیک دشوار میباشد؛ البته در اینترنت دینامیک اجرا این عمل نسبتاً راحت‌خیس میباشد.
به‌طور خلاصه، وب سایت‌های استاتیک به‌سرعت توسعه و گسترش می یابند و مقرون‌به‌صرفه می باشند. درحالی‌که اینترنت‌وب سایت‌های پویا خصوصیت‌های تعاملی بیشتری ارائه می‌دهند که قادر است تعامل یوزرها را بهبود ببخشد. درین نوشته ی علمی از خصوصیت‌ها، مزایا و معایب هردو اینترنت‌ سایت کلام کردیم که می توانید با مراجعه با آن ها تصمیم بگیرید که منفعت‌گیری از کدام اینترنت‌ تارنما برای شما بهتر خواهد بود.
تصمیم آخری راجع‌به اینکه کدام اینترنت‌ سایت برای کسب و کار شما خوب است، بسته به نوع استحصال‌وکار و تعداد مشتریان شما متفاوت خواهد بود. شما می توانید طراحی وب دینامیک یا این که استاتیک خویش را به کمپانی طراحی سایت ایده پویا و تیم کارشناس و خلاق آن بسپارید. همینطور می توانید از سرویس ها پیاده سازی لوگو، پیاده سازی کارتن‌های زیر اینترنت، طراحی وب با پوسته مهیا و... اجرا‌گردیده بوسیله دسته ماهر ایده پویا منفعت بگیرید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 194
  • بازدید سال : 7162
  • بازدید کلی : 16077
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی