loading...

طراحی سایت

بازدید : 11
دوشنبه 28 آذر 1401 زمان : 10:38

در دنیای امروز قابلیت ندارد واژه و کلمه‌هایی مانند وبگاه یا این که وبسایت و یا این که به عبارتی سایت به گوشتان
نخورده باشد و با‌یقین سازه بر نیازهای امروزی، راز و کاری با این صفحه ها اینترنتی داشته‌اید. البته تا به موقتا درنگ کرده‌اید که سایت چیست؟

در واقع تارنما به کاغذ در بستر وب گفته می‌شود که محتوا و داده ها مختلفی در آن قابل ارائه است که در صفحه های وبسایت به یوزرها نمایش داده می شود می‌تواند در گونه های متن و تصویر و فیلم و فولدر های صوتی و... باشد.

هما گونه که ما یک قطعه زمین را در دنیای حقیقی وواقعی برای معاش یا این که بیزنس اجاره میکنیم، قادر خواهیم بود در دنیای وب نیز همین کار را اعمال دهیم. یعنی می توانیم بخشی از وب را اجاره کنیم و آن نصیب را برای مدتی برای خویش داشته باشیم. به قسمتی که در وب اجاره می کنیم و برای مدتی وابسته به ماست وبسایت می‌گویند. در واقع وبسایت ها مرزوبوم های ما در وب میباشند که می‌توانیم از آن ها به راه‌های گوناگون به کارگیری کنیم.

همه اینترنت سایتها برای اینکه از آحاد دانا قابل دسترس باشند می بایست بر روی کانال جهانی اینترنت قرار بگیرند.

خب اینک کانال جهانی اینترنت چیه؟

در جواب به پرسش web چیست، ممکن میباشد اکثری از افراد پندار نمایند که وب و کانال جهانی اینترنت مقوله یکسانی هستند. البته با اینکه بسیار به هم مجاورت می باشند البته ساختار متفاوتی دارند.

کانال جهانی اینترنت چیه؟

کانال جهانی اینترنت، تیم ای از تارنما ها و صفحه ها تارنما میباشند که در کامپیوترهای متفاوت ذخیره گردیده اند. این کامپیوترها از روش بستر کانال وب به یکدیگر متصل میباشند. سایت ها دارنده محتوای متنی،تصاویر، محتوای صوتی و تصویری و غیره هستند. یوزرها می توانند به محتویات این وب سایت ها از هر قسمتی از عالم از روش وب دسترسی داشته باشند.

چهارچوب مهم فضای اینترنت، صفحات وب سایت می‌باشند. هر یکی این صفحات، دارنده یک نشانی منحصر می‌باشند، این نشانی URL نامیده می‌شود. به دسته خاصی از صفحات اینترنت که به یک نشانی خاص متصل میباشند وب سایت گفته می‌گردد. به عبارت دیگر کانال جهانی اینترنت همچون یک کتاب الکترونیکی بسیار والا میباشد، که در سرور های متعدد در سرتاسر دانا ذخیره گردیده اند.

خب درحال حاضر این وبسایت رو کی ابتکار کرده؟

در سال ۱۹۸۹ فردی به اسم مجموعه برنرز لی (Tim Berners-Lee) پروپوزالی را ارائه کرد که صورت معاش و پیوندها بشر را برای مدام تغییر‌و تحول داد.

وی که با اسم TimBL نیز شناخته میشود، اختراع کننده World Wide Web یا این که کانال عالم‌گستر می باشد. قابل انعطاف‌افزاری که به یوزرها اذن میدهد با به کارگیری از وب هر کجا که باشند به داده ها مورد نیاز خویش دسترسی داشته باشند.

این پروفسور دانش گاه ام آی تی در سال ۱۹۹۱ او‌لین وب سایت تاریخ را در آزمایشگاه‌های بنیاد علمی Cern رونمایی کرد. نشانی این وبسایت info.cern.ch بود و اطلاعاتی را در زمینه‌ی همین پروژه منتشر میکرد.

او‌لین سایت‌ها با کدهای ساده HTML نوشته می‌شدند. صفحات این تارنما‌ها مشمول سرتیتر و گزاره و ابرمتن (Hypertext) بود که روی صفحه اکران رایانه‌های گوناگون به اکران درمی‌آمد. در ابرمتن‌ها از ابرپیوند (Hyperlink) به کار گیری می شد و از روش این ارتباطات یوزرها می‌توانستند به صفحه ها دیگر مراجعه نمایند.

از توضیحات علمی بگذریم. چیزی که ما یحتاج می باشد بدانید این می باشد که وبسایت‌ها بستر ارتباطی بی آلایش و انعطاف‌پذیر­ی می‌باشند که یکی مهم‌ترین دستاوردهای تاریخ بشر به شمار می‌روند و این تازه زمانی می باشد که هنوز موتورهای جست‌وجو وارد بازی نشده‌ بودند.

تفاوت اینترنت و وب
بعضی از اشخاص از واژه وب و اینترنت تحت عنوان مترادف و هم معنی استفاده می نمایند و این دو عبارت را یکسان فکر‌می کنند. وب در واقع یک کانال بسیار والا از کامپیوترهایی میباشد که به یکدیگر متصل می باشند. اما کانال جهانی اینترنت، مجموعه ای از صفحات اینترنت است که در این کانال فعال‌سازی گردیده‌است. به عبارت دیگر مرورگر سیستم شما از وب برای دسترسی به اینترنت به کارگیری می نماید. علاوه بر این، وب این قابلیت و امکان را برای شما آماده می نماید تا به سایرافراد نشانی اینترنتی ارسال کنید، با یکدیگر گفتگو نمائید و فایل هایتان را به اشتراک بگذارید.

تاریخچه ساخت سایت

طراحی سایت چیست ؟
ساخت وب سایت به ساخت و فعال سازی صفحات سایت گفته می شود که معمولا این شغل با کدنویسی به زبان‌HTML ایفا می شود. طراحی سایت در مشهد شروع، صفحات وب سایت‌ها با به کار گیری از زبان HTML نوشته می‌شدند و آن گاه با استعمال از لهجه CSS صورت ظاهری برگه را کامل شدن میکنند.
وبعد از آن با استفاده از زبانهای نرم افزار نویسی سمت سرور صفحه های پیاده سازی گردیده پویا میگردند. به زبانی ساده‌خیس تعریف ساخت سایت عبارت می باشد از ساخت صفحه های اینترنت با به کار گیری از کد های زبانهای اپلیکیشن نویسی.
دقت داشته باشید که پیاده سازی صورت ظاهری یک وب سایت یا این که به عبارتی رابط کاربری به طور تصویر در نرم‌افزار هایی مثل فوتوشاپ یا این که ادوبی ایکس دی را نمیتوان طراحی وب سایت نامید.

تاریخچه طراحی وب سایت
هنگامی که Tim Berners-Lee در سال 1989 وب را خوی کرد احتمالا فکرش را نمی کرد که دنیای وب از آن زمان تا این حد تغییر و تحول نماید.رایا پارس در واقع تاریخچه طراحی وب سایت با تاریخ وب گره خورده و آن‌گاه نسبتاً هرسال دچار تغییرات مهمی گردیده‌است.امروزه به جایی رسیده ایم که شاید تصور دنیایی سوای وب و سوای سایت ها برایمان دشوار باشد.

ابتدایی ترین فرایند پرورش ساخت سایت فرصت تاریکی بود، چرا که صفحات کلاً سیاه و تیره بوده و فقط یک سری پیکسل تک رنگ و که به رنج ممکن بود متحرک باشند بر روی آن قرار داشت. پیاده سازی این وبسایت ها با استعمال از آرم ها و symbol ها اعمال می گرفت.

در سال ۱۹۹۰ لهجه اپ نویسی اچ تی ام ال ساخته شد و در سال ۱۹۹۱ اولین تارنما با امداد این لهجه پیاده سازی و در فضای وب قرار گرفت. و 1سال آن گاه یعنی در سال ۱۹۹۲ قابلیت جدول بندی یا این که Table هم به گویش اچ تی ام ال اضافه شد که به طراحان یاری میکرد مطالب وب سایت را قسمت بندی و آراسته نمایند و به نوعی تارنما ها حالت سازماندهی گردیده پیدا کرد. در آن مجال حدود ۱۰ میلیون استفاده کننده از وب به کار گیری میکرد و ۶۰۰ وب سایت به طور فعال وجود داشت.

آن‌گاه در سال ۱۹۹۵ دو پلتفورم کارکشته وارد عرصه اینترنت شد :
این دو ابزار پر توان و کاربردی به طراحان کمک کرد تجهیزات فوق العاده ای برای سایت های خویش ایجاد کرد نمایند و یک توفیق تعالی در ساخت سایت بود. ahrefs به عنوان مثال این تجهیزات میتوان : بازی های آنلاین , سیستم چت و گفتگوی زنده , رابطه تصویری , چند رسانه ای و سایتهای زنده و …… را اسم موفقیت.

در سال ۱۹۹۶ با ۷۴ میلیون مخاطب اینترنتی و بیش تر از ۶۵۰ هزار وب سایت فعال در فضای وب قابلیت های CSS و Frame هم به کمک برنامه نویس ها و طراحان وبسایت آمد.

CSS به یوزرها امداد میکرد کل پیکربندی مرتبط با نوع فونت , رنگبندی و جزییات سایت خویش را در یک پوشه ذخیره نمایند و ناچار نباشد در هر ورقه از وبسایت دوباره کد نویسی نماید و صرفا مقادیر را از پوشه CSS بازخوانی نماید.

Frame هم به طراح امداد میکرد که یک سری ورقه از وبسایت خویش را در یک پنجره مرورگر به مخاطب اکران دهد و به مطرح شدن دیگر یک صفحه دیگر از وب سایت را در صفحه فعلی به مخاطب اکران میداد.

در سالهای ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ زبانهای اپلیکیشن نویسی پایین اینترنت توسعه و گسترش کرد و لهجه PHP و همینطور ورژن جدید CSS با اسم CSS 3 معرفی شدند.زبان پی اچ پی به طراح وب سایت یاری می‌کرد بتواند سایتی دینامیک فعال‌سازی نماید که با مخاطب تعامل داشته باشد و قابلیتهای فراوانی درین لهجه اپلیکیشن نویسی وجود داشت.که بعد از ورود آن سایتهای فروشگاهی و بقیه سایتهای امروزی هم وارد فضای مجازی شدند.

تاریخ های اضافه شدن تکنولوژی های اصلی به اینترنت سایتها :

جدول ها در طراحی وب سایت (1995)
جاوا اسکریپت (1995)
فرصت فلش ها - Flash (1996)
پیدایش CSS (1998)
قیام تلفن همراه ها- کانال ها و کادر ورک ها (2007)
طراحی وب پاسخگو (2010)
ساخت سایت فلت (2010)

معرفی اشکال سایت
در وضعیت کلی می‌اقتدار گونه های اینترنت‌سایت را از یک سری لحاظ گزینه رسیدگی قرار داد:

از نگاه فنی
طریق کوشش
برنامه نویسی
انواع سایت ها از نگاه فنی

از دید فنی سایت ها به انواعی مانند داینامیک، استاتیک و ... تقسیم میشوند.
وبسایت استاتیک
وب سایت ایستا سایتی است که قابل تغییر و تحول یا این که به روز رسانی وجود ندارد. این وب سایت ها به دو طریق HTML و فول پیکان نوشته میگردند. مزایای وبسایت های استاتیک و استوار به تفصیل ذیل میباشد:

برای ساخت وب سایت های استاتیک نیازی به نرم‌افزار نویسی حرفه ای ندارید. یک کار HTML نیز می‌تواند مراحل پیاده سازی را اعمال دهد. این دستور منجر کاهش مخارج ساخت وب سایت میشود.
از آنجایی که صفحه آرایی در تارنما های استاتیک به طور جدا اعمال می شود، طراح می تواند هر برگه را با خصوصیت های منحصربه‌فرد پیاده سازی نماید.

البته معایب این نوع سایت چیست؟
به روز صرفا به وسیله طراح سایت قابلیت و امکان پذیر می‌باشد. دراین مورد، شما برای حذف و افزودن محتوا کاملاً به طراح متعلق هستید.
هزینه مراقبت این وب سایت ها بیشتر میباشد چون صاحبان باید برای دستکاری محتوا هزینه غیر وابسته ای به طراح بپردازند و به طور حضوری نمی توانند این عمل را اجرا دهند.
از آنجایی که به روز رسانی در وبسایت های اثبات انجام نمی‌شود، نمی توانند درجه های بالایی در موتورهای کاوش دستیابی نمایند. (آیا تا به فعلا به برگه دوم نتایج گوگل رفته اید!؟)
این وب سایت ها انعطاف پذیر نیستند و قابلیت رابطه بین مخاطب و رئیس نیست. به همین برهان یوزرها عشق ای به وب سایت های اثبات ندارند.

تارنما های پویا
تارنما پویا سایتی می باشد که انعطاف پذیر میباشد و به مدیران اذن ویرایش می دهد. این وبسایت ها با استفاده از زبانهای نرم افزار نویسی سمت سرور و یا این که با سیستم رئیس محتوا یا این که CMS پیاده سازی گردیده اند.

با به کارگیری از این تارنما ها نیازی وجود ندارد که به کامپیوتر مسلط باشید یا این که اپلیکیشن نویسی بلد باشید تا بتوانید به راحتی به محتوای سایت خویش دسترسی داشته باشید، هر فرصت که خواستید آنان‌را تغییر دهید و آپدیت فرمایید. یک سری سیستم رئیس محتوا وجود داراست که وردپرس یکی شناخته گردیده ترین آنهاست.

سایت های پویا یا این که مبتنی بر نرم‌افزار می باشند یا این که به طور مکان نما پویا پیاده سازی گردیده اند. وبسایت های Dynamic Flash بر روی پلتفرم Adobe Flash اکران داده می‌شوند و براین اساس هنگفت می‌باشند. تارنما های هنگفت دیر بارگذاری می شوند و در موتورهای کاوش سکو تحت تری دارا هستند. اگرچه این وب سایت ها خسته کننده میباشند، اما خوشگل و جالب می باشند و برای کاتالوگ های معرفی محصولات یا این که محتوای هنری مطلوب هستند.

اشکال اینترنت‌تارنما از نگاه روش کارایی
با دقت به شیوه تلاش، اینترنت‌وبسایت‌ها را می‌قدرت به مجموعه‌های گوناگونی تقسیم کرد. تارنما فروشگاهی، وبسایت فردی، سایت شرکتی، وب سایت وکالت، ساخت سایت کاتالوگ و ... به عنوان مثال اینترنت‌سایت‌های مختلفی است که شما می توانید با دقت به ماهیت استخراج‌وکار خویش انتخاب نمائید.

تارنما های شرکتی
وب سایت های شرکتی به سایتهایی گفته می‌شود که در ان یک کمپانی و یا این که تولیدی به معرفی سرویس ها یا این که محصولات خویش می‌پردازد.

سایتهای فردی
این سایتها برای معرفی یک شخص خاصی پیاده سازی می شوند مثلا یک هنر پیشه یا این که یک مهندس و یا این که یک دانش آموز..

که مقصود قرار دادن داده ها این شخص در دسترس مردم است

سایتهای فروشگاهی
دراین سایتها بیشتر هدف در فروش جنس میباشد که کاربر تارنما قادر است از این نوع سایتها کالا متبوع خویش را خریداری نماید

سایتهای خدماتی
سایتهای خدماتی سایتهایی میباشند که در ان به استفاده کننده خویش سرویس ها خاصی ارائه می‌شود مثل دانلود فیلم ،ویدیو یا این که عکس و یا این که قابلیت و امکان رابطه با سایر افراد

انواع وب سایت از نظر اپ نویسی
چند از اینترنت سایتها می‌باشند که به طور اختصاصی برای یک فعالیت خاص پیاده سازی گردیده اند که به اینها اینترنت سایتهایی با پیاده سازی مخصوص گفته می‌شود.

برای مثال ساخت سایت با گویش php

ساخت سایت با لهجه پایتون

یک‌سری اینترنت سایتهای هستند که با سیستم های مدیر محتوا و یا این که بوسیله یک سری قابل انعطاف افزارهایی به طور داده های عددی در دسترس می باشند که میتوان با ایفا تعدادی تغییرات خرد از انها استفاده کرد که به‌این نوع سایتها پوسته فراهم می گویند

در دنیای امروز قابلیت ندارد واژه و کلمه‌هایی مانند وبگاه یا این که وبسایت و یا این که به عبارتی سایت به گوشتان
نخورده باشد و با‌یقین سازه بر نیازهای امروزی، راز و کاری با این صفحه ها اینترنتی داشته‌اید. البته تا به موقتا درنگ کرده‌اید که سایت چیست؟

در واقع تارنما به کاغذ در بستر وب گفته می‌شود که محتوا و داده ها مختلفی در آن قابل ارائه است که در صفحه های وبسایت به یوزرها نمایش داده می شود می‌تواند در گونه های متن و تصویر و فیلم و فولدر های صوتی و... باشد.

هما گونه که ما یک قطعه زمین را در دنیای حقیقی وواقعی برای معاش یا این که بیزنس اجاره میکنیم، قادر خواهیم بود در دنیای وب نیز همین کار را اعمال دهیم. یعنی می توانیم بخشی از وب را اجاره کنیم و آن نصیب را برای مدتی برای خویش داشته باشیم. به قسمتی که در وب اجاره می کنیم و برای مدتی وابسته به ماست وبسایت می‌گویند. در واقع وبسایت ها مرزوبوم های ما در وب میباشند که می‌توانیم از آن ها به راه‌های گوناگون به کارگیری کنیم.

همه اینترنت سایتها برای اینکه از آحاد دانا قابل دسترس باشند می بایست بر روی کانال جهانی اینترنت قرار بگیرند.

خب اینک کانال جهانی اینترنت چیه؟

در جواب به پرسش web چیست، ممکن میباشد اکثری از افراد پندار نمایند که وب و کانال جهانی اینترنت مقوله یکسانی هستند. البته با اینکه بسیار به هم مجاورت می باشند البته ساختار متفاوتی دارند.

کانال جهانی اینترنت چیه؟

کانال جهانی اینترنت، تیم ای از تارنما ها و صفحه ها تارنما میباشند که در کامپیوترهای متفاوت ذخیره گردیده اند. این کامپیوترها از روش بستر کانال وب به یکدیگر متصل میباشند. سایت ها دارنده محتوای متنی،تصاویر، محتوای صوتی و تصویری و غیره هستند. یوزرها می توانند به محتویات این وب سایت ها از هر قسمتی از عالم از روش وب دسترسی داشته باشند.

چهارچوب مهم فضای اینترنت، صفحات وب سایت می‌باشند. هر یکی این صفحات، دارنده یک نشانی منحصر می‌باشند، این نشانی URL نامیده می‌شود. به دسته خاصی از صفحات اینترنت که به یک نشانی خاص متصل میباشند وب سایت گفته می‌گردد. به عبارت دیگر کانال جهانی اینترنت همچون یک کتاب الکترونیکی بسیار والا میباشد، که در سرور های متعدد در سرتاسر دانا ذخیره گردیده اند.

خب درحال حاضر این وبسایت رو کی ابتکار کرده؟

در سال ۱۹۸۹ فردی به اسم مجموعه برنرز لی (Tim Berners-Lee) پروپوزالی را ارائه کرد که صورت معاش و پیوندها بشر را برای مدام تغییر‌و تحول داد.

وی که با اسم TimBL نیز شناخته میشود، اختراع کننده World Wide Web یا این که کانال عالم‌گستر می باشد. قابل انعطاف‌افزاری که به یوزرها اذن میدهد با به کارگیری از وب هر کجا که باشند به داده ها مورد نیاز خویش دسترسی داشته باشند.

این پروفسور دانش گاه ام آی تی در سال ۱۹۹۱ او‌لین وب سایت تاریخ را در آزمایشگاه‌های بنیاد علمی Cern رونمایی کرد. نشانی این وبسایت info.cern.ch بود و اطلاعاتی را در زمینه‌ی همین پروژه منتشر میکرد.

او‌لین سایت‌ها با کدهای ساده HTML نوشته می‌شدند. صفحات این تارنما‌ها مشمول سرتیتر و گزاره و ابرمتن (Hypertext) بود که روی صفحه اکران رایانه‌های گوناگون به اکران درمی‌آمد. در ابرمتن‌ها از ابرپیوند (Hyperlink) به کار گیری می شد و از روش این ارتباطات یوزرها می‌توانستند به صفحه ها دیگر مراجعه نمایند.

از توضیحات علمی بگذریم. چیزی که ما یحتاج می باشد بدانید این می باشد که وبسایت‌ها بستر ارتباطی بی آلایش و انعطاف‌پذیر­ی می‌باشند که یکی مهم‌ترین دستاوردهای تاریخ بشر به شمار می‌روند و این تازه زمانی می باشد که هنوز موتورهای جست‌وجو وارد بازی نشده‌ بودند.

تفاوت اینترنت و وب
بعضی از اشخاص از واژه وب و اینترنت تحت عنوان مترادف و هم معنی استفاده می نمایند و این دو عبارت را یکسان فکر‌می کنند. وب در واقع یک کانال بسیار والا از کامپیوترهایی میباشد که به یکدیگر متصل می باشند. اما کانال جهانی اینترنت، مجموعه ای از صفحات اینترنت است که در این کانال فعال‌سازی گردیده‌است. به عبارت دیگر مرورگر سیستم شما از وب برای دسترسی به اینترنت به کارگیری می نماید. علاوه بر این، وب این قابلیت و امکان را برای شما آماده می نماید تا به سایرافراد نشانی اینترنتی ارسال کنید، با یکدیگر گفتگو نمائید و فایل هایتان را به اشتراک بگذارید.

تاریخچه ساخت سایت

طراحی سایت چیست ؟
ساخت وب سایت به ساخت و فعال سازی صفحات سایت گفته می شود که معمولا این شغل با کدنویسی به زبان‌HTML ایفا می شود. طراحی سایت در مشهد شروع، صفحات وب سایت‌ها با به کار گیری از زبان HTML نوشته می‌شدند و آن گاه با استعمال از لهجه CSS صورت ظاهری برگه را کامل شدن میکنند.
وبعد از آن با استفاده از زبانهای نرم افزار نویسی سمت سرور صفحه های پیاده سازی گردیده پویا میگردند. به زبانی ساده‌خیس تعریف ساخت سایت عبارت می باشد از ساخت صفحه های اینترنت با به کار گیری از کد های زبانهای اپلیکیشن نویسی.
دقت داشته باشید که پیاده سازی صورت ظاهری یک وب سایت یا این که به عبارتی رابط کاربری به طور تصویر در نرم‌افزار هایی مثل فوتوشاپ یا این که ادوبی ایکس دی را نمیتوان طراحی وب سایت نامید.

تاریخچه طراحی وب سایت
هنگامی که Tim Berners-Lee در سال 1989 وب را خوی کرد احتمالا فکرش را نمی کرد که دنیای وب از آن زمان تا این حد تغییر و تحول نماید.رایا پارس در واقع تاریخچه طراحی وب سایت با تاریخ وب گره خورده و آن‌گاه نسبتاً هرسال دچار تغییرات مهمی گردیده‌است.امروزه به جایی رسیده ایم که شاید تصور دنیایی سوای وب و سوای سایت ها برایمان دشوار باشد.

ابتدایی ترین فرایند پرورش ساخت سایت فرصت تاریکی بود، چرا که صفحات کلاً سیاه و تیره بوده و فقط یک سری پیکسل تک رنگ و که به رنج ممکن بود متحرک باشند بر روی آن قرار داشت. پیاده سازی این وبسایت ها با استعمال از آرم ها و symbol ها اعمال می گرفت.

در سال ۱۹۹۰ لهجه اپ نویسی اچ تی ام ال ساخته شد و در سال ۱۹۹۱ اولین تارنما با امداد این لهجه پیاده سازی و در فضای وب قرار گرفت. و 1سال آن گاه یعنی در سال ۱۹۹۲ قابلیت جدول بندی یا این که Table هم به گویش اچ تی ام ال اضافه شد که به طراحان یاری میکرد مطالب وب سایت را قسمت بندی و آراسته نمایند و به نوعی تارنما ها حالت سازماندهی گردیده پیدا کرد. در آن مجال حدود ۱۰ میلیون استفاده کننده از وب به کار گیری میکرد و ۶۰۰ وب سایت به طور فعال وجود داشت.

آن‌گاه در سال ۱۹۹۵ دو پلتفورم کارکشته وارد عرصه اینترنت شد :
این دو ابزار پر توان و کاربردی به طراحان کمک کرد تجهیزات فوق العاده ای برای سایت های خویش ایجاد کرد نمایند و یک توفیق تعالی در ساخت سایت بود. ahrefs به عنوان مثال این تجهیزات میتوان : بازی های آنلاین , سیستم چت و گفتگوی زنده , رابطه تصویری , چند رسانه ای و سایتهای زنده و …… را اسم موفقیت.

در سال ۱۹۹۶ با ۷۴ میلیون مخاطب اینترنتی و بیش تر از ۶۵۰ هزار وب سایت فعال در فضای وب قابلیت های CSS و Frame هم به کمک برنامه نویس ها و طراحان وبسایت آمد.

CSS به یوزرها امداد میکرد کل پیکربندی مرتبط با نوع فونت , رنگبندی و جزییات سایت خویش را در یک پوشه ذخیره نمایند و ناچار نباشد در هر ورقه از وبسایت دوباره کد نویسی نماید و صرفا مقادیر را از پوشه CSS بازخوانی نماید.

Frame هم به طراح امداد میکرد که یک سری ورقه از وبسایت خویش را در یک پنجره مرورگر به مخاطب اکران دهد و به مطرح شدن دیگر یک صفحه دیگر از وب سایت را در صفحه فعلی به مخاطب اکران میداد.

در سالهای ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ زبانهای اپلیکیشن نویسی پایین اینترنت توسعه و گسترش کرد و لهجه PHP و همینطور ورژن جدید CSS با اسم CSS 3 معرفی شدند.زبان پی اچ پی به طراح وب سایت یاری می‌کرد بتواند سایتی دینامیک فعال‌سازی نماید که با مخاطب تعامل داشته باشد و قابلیتهای فراوانی درین لهجه اپلیکیشن نویسی وجود داشت.که بعد از ورود آن سایتهای فروشگاهی و بقیه سایتهای امروزی هم وارد فضای مجازی شدند.

تاریخ های اضافه شدن تکنولوژی های اصلی به اینترنت سایتها :

جدول ها در طراحی وب سایت (1995)
جاوا اسکریپت (1995)
فرصت فلش ها - Flash (1996)
پیدایش CSS (1998)
قیام تلفن همراه ها- کانال ها و کادر ورک ها (2007)
طراحی وب پاسخگو (2010)
ساخت سایت فلت (2010)

معرفی اشکال سایت
در وضعیت کلی می‌اقتدار گونه های اینترنت‌سایت را از یک سری لحاظ گزینه رسیدگی قرار داد:

از نگاه فنی
طریق کوشش
برنامه نویسی
انواع سایت ها از نگاه فنی

از دید فنی سایت ها به انواعی مانند داینامیک، استاتیک و ... تقسیم میشوند.
وبسایت استاتیک
وب سایت ایستا سایتی است که قابل تغییر و تحول یا این که به روز رسانی وجود ندارد. این وب سایت ها به دو طریق HTML و فول پیکان نوشته میگردند. مزایای وبسایت های استاتیک و استوار به تفصیل ذیل میباشد:

برای ساخت وب سایت های استاتیک نیازی به نرم‌افزار نویسی حرفه ای ندارید. یک کار HTML نیز می‌تواند مراحل پیاده سازی را اعمال دهد. این دستور منجر کاهش مخارج ساخت وب سایت میشود.
از آنجایی که صفحه آرایی در تارنما های استاتیک به طور جدا اعمال می شود، طراح می تواند هر برگه را با خصوصیت های منحصربه‌فرد پیاده سازی نماید.

البته معایب این نوع سایت چیست؟
به روز صرفا به وسیله طراح سایت قابلیت و امکان پذیر می‌باشد. دراین مورد، شما برای حذف و افزودن محتوا کاملاً به طراح متعلق هستید.
هزینه مراقبت این وب سایت ها بیشتر میباشد چون صاحبان باید برای دستکاری محتوا هزینه غیر وابسته ای به طراح بپردازند و به طور حضوری نمی توانند این عمل را اجرا دهند.
از آنجایی که به روز رسانی در وبسایت های اثبات انجام نمی‌شود، نمی توانند درجه های بالایی در موتورهای کاوش دستیابی نمایند. (آیا تا به فعلا به برگه دوم نتایج گوگل رفته اید!؟)
این وب سایت ها انعطاف پذیر نیستند و قابلیت رابطه بین مخاطب و رئیس نیست. به همین برهان یوزرها عشق ای به وب سایت های اثبات ندارند.

تارنما های پویا
تارنما پویا سایتی می باشد که انعطاف پذیر میباشد و به مدیران اذن ویرایش می دهد. این وبسایت ها با استفاده از زبانهای نرم افزار نویسی سمت سرور و یا این که با سیستم رئیس محتوا یا این که CMS پیاده سازی گردیده اند.

با به کارگیری از این تارنما ها نیازی وجود ندارد که به کامپیوتر مسلط باشید یا این که اپلیکیشن نویسی بلد باشید تا بتوانید به راحتی به محتوای سایت خویش دسترسی داشته باشید، هر فرصت که خواستید آنان‌را تغییر دهید و آپدیت فرمایید. یک سری سیستم رئیس محتوا وجود داراست که وردپرس یکی شناخته گردیده ترین آنهاست.

سایت های پویا یا این که مبتنی بر نرم‌افزار می باشند یا این که به طور مکان نما پویا پیاده سازی گردیده اند. وبسایت های Dynamic Flash بر روی پلتفرم Adobe Flash اکران داده می‌شوند و براین اساس هنگفت می‌باشند. تارنما های هنگفت دیر بارگذاری می شوند و در موتورهای کاوش سکو تحت تری دارا هستند. اگرچه این وب سایت ها خسته کننده میباشند، اما خوشگل و جالب می باشند و برای کاتالوگ های معرفی محصولات یا این که محتوای هنری مطلوب هستند.

اشکال اینترنت‌تارنما از نگاه روش کارایی
با دقت به شیوه تلاش، اینترنت‌وبسایت‌ها را می‌قدرت به مجموعه‌های گوناگونی تقسیم کرد. تارنما فروشگاهی، وبسایت فردی، سایت شرکتی، وب سایت وکالت، ساخت سایت کاتالوگ و ... به عنوان مثال اینترنت‌سایت‌های مختلفی است که شما می توانید با دقت به ماهیت استخراج‌وکار خویش انتخاب نمائید.

تارنما های شرکتی
وب سایت های شرکتی به سایتهایی گفته می‌شود که در ان یک کمپانی و یا این که تولیدی به معرفی سرویس ها یا این که محصولات خویش می‌پردازد.

سایتهای فردی
این سایتها برای معرفی یک شخص خاصی پیاده سازی می شوند مثلا یک هنر پیشه یا این که یک مهندس و یا این که یک دانش آموز..

که مقصود قرار دادن داده ها این شخص در دسترس مردم است

سایتهای فروشگاهی
دراین سایتها بیشتر هدف در فروش جنس میباشد که کاربر تارنما قادر است از این نوع سایتها کالا متبوع خویش را خریداری نماید

سایتهای خدماتی
سایتهای خدماتی سایتهایی میباشند که در ان به استفاده کننده خویش سرویس ها خاصی ارائه می‌شود مثل دانلود فیلم ،ویدیو یا این که عکس و یا این که قابلیت و امکان رابطه با سایر افراد

انواع وب سایت از نظر اپ نویسی
چند از اینترنت سایتها می‌باشند که به طور اختصاصی برای یک فعالیت خاص پیاده سازی گردیده اند که به اینها اینترنت سایتهایی با پیاده سازی مخصوص گفته می‌شود.

برای مثال ساخت سایت با گویش php

ساخت سایت با لهجه پایتون

یک‌سری اینترنت سایتهای هستند که با سیستم های مدیر محتوا و یا این که بوسیله یک سری قابل انعطاف افزارهایی به طور داده های عددی در دسترس می باشند که میتوان با ایفا تعدادی تغییرات خرد از انها استفاده کرد که به‌این نوع سایتها پوسته فراهم می گویند

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 231
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 158
  • بازدید ماه : 368
  • بازدید سال : 7964
  • بازدید کلی : 16879
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی